Informacje Powiatowe

DSC 0569

 

Powiat Gostyniński realizuje projekt pn. „Cyberbezpieczny Samorząd w Powiecie Gostynińskim”, współfinansowany z Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy (FERC) w ramach Działania 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, Fundusz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR).

W ramach tego projektu przeprowadzone zostaną szkolenia z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) oraz cyberbezpieczeństwa dla kadry informatycznej, kadry zarządzającej oraz pracowników Starostwa Powiatowego w Gostyninie.

W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, w dniu 1 kwietnia 2025 r. podpisano umowę na realizację zadania pomiędzy Powiatem Gostynińskim, reprezentowanym przez:

Andrzeja Krzysztofa Krzewickiego – Przewodniczącego Zarządu Powiatu Gostynińskiego,

Grzegorza Anatola Geislera – Wicestarostę Gostynińskiego,

z kontrasygnatą Elżbiety Kijek – Skarbnika Powiatu Gostynińskiego,

a firmą

Plocman Sp. z o.o., ul. Dworcowa 18, 09-402 Płock, którą reprezentował Wojciech Nowysz – Prezes Zarządu.

Realizacja szkoleń przyczyni się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa cyfrowego w administracji samorządowej Powiatu Gostynińskiego, zwiększając kompetencje pracowników w zakresie ochrony danych i systemów informatycznych.

 

DSC 0570

  Apelujemy do mieszkańców  Powiatu Gostynińskiego oraz użytkowników dróg o niezaśmiecanie pasa drogowego.
Utylizacja śmieci stanowi dodatkowe koszty dla zarządcy drogi a w rezultacie dla wszystkich podatników.
Przedstawione ilość śmieci są tylko z części odcinków posprzątanych dróg powiatowych z terenu Gminy Szczawin Kościelny. 
Serdecznie dziękujemy pracownikom Gminy Szczawin Kościelny za ekologiczną inicjatywę, prace porządkowe, które nadal trwają i współpracę z ZDP Gostynin.   
Powiat Gostyniński planuje zakup oraz instalacje fotopułapek na drogach powiatowych w celu ujęcia sprawców porzucających śmieci  w pasach dróg
1 mieci2 mieci3 mieci4 mieci5 mieci

pomoc żywnościowa

 

Starosta Gostyniński i Wójt Gminy Gostynin realizuje Program Fundusze Europejskie Na Pomoc Żywnościową 2021-2027 Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) realizowanego w Podprogramie 2024. Cel Programu to udzielenie wsparcia osobom doświadczającym najgłębszych form ubóstwa.

Pomoc  kierowana jest do tych osób i rodzin, które z powodu niskich dochodów nie mogą zapewnić sobie odpowiednich produktów żywnościowych i dlatego też trafiać będzie do osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji finansowej. Pomoc żywnościowa udzielana będzie w postaci ustalonych w ramach „Programu” artykułów spożywczych. Przekazywane będą one bezpłatnie.

Pomoc żywnościową mogą otrzymywać osoby i rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej i uzyskujące dochód nieprzekraczający:

- 2 676,50 zł  w przypadku osoby samotnie gospodarującej,

- 2 180,95 zł w przypadku osoby w rodzinie.

Osoby/rodziny, które są zainteresowane otrzymaniem żywności z Programu i spełniające powyższe kryterium dochodowe mogą zgłaszać się do pracowników socjalnych w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie w celu sprawdzenia sytuacji dochodowej i zakwalifikowania do otrzymania powyższej pomocy.

Realizatorem programu jest Starostwo Powiatowe w Gostyninie działające w ramach porozumienia z Mazowieckim Zarządem Wojewódzkim Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej w Warszawie.

 

 DSC9775

Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiąc marzec 2025 r.

  • przerejestrowano i zarejestrowano 665 pojazdów,
  • wydano 690 dowodów rejestracyjne stałych,
  • przyjeto i odnotowano 522 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 63 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 4 pojazdy.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowtwane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 300 szt.

Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 44 zawiadomienia o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych  zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 80 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu,   przygotowano i złożono w Sadzie Rejonowym w Gostyninie wniosek o ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z miejsca pobytu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot .

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 110 praw jazdy,
  • wydano 1 prawo jazdy miedzynarodowe,
  • wydano 5 pozwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 98 profili kandydata na kierowcę i 29 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 21 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
  • wydano 12 decyzji cofnięcia uprawnień.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:

  • wszczęto postępowanie w sprawie przejęcia pojazdu VW PASSAT nieodebranego z parkingu przez właściciela w terminie 3 miesięcy,
  • przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o orzeczenie przepadku na rzecz Powiatu Gostynińskiego pojazdu marki SKODA FABIA,
  • wystąpiono do Sądu Rejonowego w Gostyninie z wnioskiem o przesłanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu MAZDA 6,
  • wydano 2 decyzje nakładające na właścicieli obowiązek zapłaty kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem i zniszczeniem pojazdu,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu lutym 2025r.,
  • wpisano do rejestru działalności regulowanej jeden podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów,
  • przygotowano i przesłano zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli jednemu przedsiebiorcy prowadzącemu ośrodek szkolenia kierowców.

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu lutym 2025r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu styczniu 2024 roku,
  • przesłano Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informacje o pojazdach i wydanych uprawnieniach 2 przedsiębiorców wykonujących transport drogowy rzeczy,
  • udzielono informacji Naczelnikowi Urzędu Celno-Skarbowego o osobie zarządzającej transportem jednego przedsiębiorcy,
  • wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • -wydano dwa wypisy do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
  • wydano 1 zezwolenie, 15 wypisów i 20 wtórników wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
  • wydano 2 zaświadczenia i 2 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • przeprowadzono kontrolę 3 przedsiębiorców posiadających wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.