Informacje Powiatowe
Informuję, że w dniu 6.05.2025r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego zostało opublikowanie ROZPORZĄDZENIE WOJEWODY MAZOWIECKIEGO z dnia 6 maja 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwalczania rzekomego pomoru drobiu (ND) na terenie powiatu gostynińskiego i płockiego.
Magdalena Kalińska
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Płocku
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Płocku
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 10
W dniu 6 maja 2025 r. Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki, Skarbnik Powiatu Elżbieta Kijek w obecności: dzieci z placówki, Barbary Budner Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gostyninie, Agnieszki Murzydło Dyrektor Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Bratoszewo”, uroczyście przekazali auto marki Toyota Proace verso.
Pojazd trafił do użytku do placówek opiekuńczo-wychowawczych „Bratoszewo” oraz „Dom dla Dzieci. Jest to już drugie auto zakupione przez Powiat Gostyniński przeznaczone do użytku przez placówki. Poprzednie auto Toyota verso z rynku wtórnego, zakupiona zostało w listopadzie 2024 r.
Nowe auto zostało dofinansowane z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu pn. „Program wyrównywania różnic między regionami III” w kwocie 144 000,00 zł oraz środków własnych Powiatu Gostynińskiego w wysokości 76 000,00 zł.
Zakup nowego pojazdu to istotne wsparcie dla obu instytucji, które na co dzień dbają o potrzeby swoich podopiecznych, Komfortowa oraz nowoczesna Toyota pozwoli bezpiecznie przewozić wychowanków placówek.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 51
W dniu 8 maja br. w Starostwie Powiatowym w Gostyninie odbyło się ważne spotkanie dotyczące planowanych inwestycji drogowych na terenie Gminy Gostynin. W spotkaniu uczestniczyli Przewodniczący Zarządu Powiatu Gostynińskiego Andrzej Krzewicki wraz z Członkiem Zarządu Panem Pawłem Pilichowiczem oraz Radnym Powiatu Gostynińskiego Panem Piotrem Halamą, Wójt Gminy Gostynin Renata Kędzierska, a także Radni Gminy Gostynin: Pani Jolanta Sulma oraz Pan Łukasz Rękawiecki.
Tematem rozmów były planowane inwestycje drogowe na drogach powiatowych w miejscowościach Halinów i Kazimierzów. Poruszono kwestie dotyczące zakresu prac, możliwości finansowania oraz harmonogramu realizacji przedsięwzięć.
Spotkanie to stanowi kolejny przykład owocnej i konstruktywnej współpracy pomiędzy Gminą Gostynin a Powiatem Gostynińskim. Cieszymy się, że dzięki wspólnemu zaangażowaniu samorządów możliwa będzie realizacja tak ważnych dla mieszkańców inwestycji drogowych.
Poprawa infrastruktury drogowej to nie tylko podniesienie komfortu podróżowania, ale także zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg i rozwój lokalnej społeczności. Wierzymy, że dalsza współpraca pomiędzy naszymi samorządami przyniesie kolejne pozytywne efekty dla mieszkańców Gminy Gostynin.
- Izabela Ślusarska
- Odsłony: 21
Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiącu kwietniu 2025 r.
Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 670 pojazdów,
- wydano 630 dowodów rejestracyjne stałych,
- przyjęto i odnotowano 600 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 78 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 1 pojazd.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 78 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 82 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 99 praw jazdy,
- wydano 2 prawo jazdy międzynarodowe,
- wydano 4 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 93 profile kandydata na kierowcę i 29 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 38 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 12 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:
- dokonano wyceny samochodu MAZDA 6 przejętego na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie i przedłożono pod obrady Zarządu Powiatu uchwałę o jego likwidacji.
- przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przekazanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu SKODA FABIA,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu marcu 2025r.,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę u czterech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.
- przeprowadzono kontrolę u jednego przedsiębiorcy prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców.
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu marcu 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu lutym 2025 roku,
- dokonano sprawdzenia i rozliczono notę operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu marcu 2025 roku,
- przygotowano i złożono Wojewodzie Mazowieckiemu rozliczenie dopłat i zadań organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej realizowanych w okresie I kwartału 2025r.,
- przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu zaliczkowy wniosek o dopłatę za okres II kwartału 2025r. do organizacji zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego (w związku z podpisaniem umowy z Wojewodą Mazowieckim o dofinansowaniu przewozów z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na rok 2025)
- wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
- wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 2 zezwolenia, 8 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
- wydano 4 zaświadczenia i 32 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- przeprowadzono kontrolę 1 przedsiębiorcy posiadającego wydane zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
Agnieszka Wojtalewicz
Naczelnik Wydziału Komunikacji
- Krystian Wisniewski
- Odsłony: 33